کد خبر : 92983
تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1391 7:53
تعداد مشاهدات : 1061

روز ارتباطات و روابط عمومی

بیست وهفتم اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است تا نقش و جایگاه این هنر را به عنوان هنرهشتم یادآورشویم .
امروزه نقش روابط عمومی درتصمیمات استراتژیک سازمان، نقشی موثرقلمداد می شود و جایگاه روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی بر مبنای حرکت های علمی و حرفه ای از مشخصه های جدید روابط عمومی درعصر ارتباطات قلمداد می شود. روابط عمومی صاحب سبک، به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران، کارکنان وجامعه، مسوولیتی خطیر درفرآیند تصمم گیری مدیران وشناخت افکارعمومی به عهده دارد.
روابط عمومی نوین، به مثابه آینه تمام نمای انتظارت و مطالبات برحق مردم، از سازمان ها و نهادهایی است که برای خدمت به آن ها، تکوین و سازمان یافته اند. روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است مغتنم برای بازبینی هوشمندانه و منصفانه در راه های طی شده، فراز و نشیب های فراوان پیش رو و نیز ترسیم چشم اندازی روشن از آینده که می تواند درخور شان و منزلت جوامع امروز طراحی و تدبیر شود.
از زمانی که روابط عمومی به عنوان یکی از ارکان مدیریت وبخشی از نظام رسانه ای مطرح شده، اهمیت آن در مسوولیت ارتباطی سازمان ها، بنگاههای اقتصادی ونهاد های فرهنگی اجتماعی نمود تازه ای پیدا کرده است.
تفاهم اجتماعی از دیگر مفاهیم نوینی است که امروزه از عوامل تاثیر گذار درتوسعه جوامع انسانی محسوب می شود، و پدید آوردن آن به عنوان سرمایه ای ارزشمند تلقی می شود. در این میان روابط عمومی می تواند با زمینه سازی برای ایجاد تفاهم میان سازمان ها و مخاطبان نقش کلیدی خود را ایفاء نماید.
روز ارتباطات و روابط عمومی بهانه ای است تا باردیگر یادآورشویم، نمادهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو ساز و کارهایی هایی همچون توزیع عادلانه اطلاعات، روشن گری افکارعمومی، مردم مداری و احترام به حقوق انسان ها به منظور افزایش سطح مشارکت مردمی است که ماموریت انجام آن به عهده مدیریت روابط عمومی سازمان ها است.
بانگاهی نو به روابط عمومی و جایگاه آن می توان گام های موثری را جهت رشد نظام ارتباطی کشور برداشت و این حرفه و تخصص را درجایگاه و منزلت حقیقی خویش قرارداد. روز ارتباطات و روابط عمومی را به دست اندر کاران پر تلاش دهکده جهانی روابط عمومی تبریک و تهنیت عرض نموده امید واریم این روز نقطه عطفی درتوسعه و تحول روابط عمومی باشد.
با امید به اینکه با استعانت از درگاه حضرت باري تعالي، با نگاه مخاطب محوري و پاسخگويي، ازطريق به كارگيري روش هاي ارتباطي مؤثر، در راستاي شناساندن جايگاه دانشگاه سوره و اهميت این مجموعه نزد افكارعمومي و ارتقاي منزلت آن توفيق روزافزون حاصل گردد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :